 |
بازدید: 1750 |
|
|
پیتزا از سکته قلبی جلوگیری می کند |
|
|
|
نتیجه مطالعات پزشکی نشان می دهد که پیتزای سنتی ظاهرا می تواند از بروز سکته قلبی پیشگیری کند. پیتزا قادر است خطر پذیری سکته قلبی را حتی تا 50 درصد کاهش دهد و بدین ترتیب موثر تر از هر نوع دارو است این در حالی است که مصرف زیاد موادی چون سیر تازه میوه سبری روغن زیتون و ماهی در بسیاری از کشورهای جنوب شرقی اروپا تاثیر ویژه و مثبتی در پیشگیری از سکته قلبی دارد. از سوئی دیگر نتیجه تحقیقات پژوهشگران ایتالیایی در شهر میلان نیز نشان داده است که خطر سکته قلبی با مصرف مکرر پیتزا کاهش می یابد. با مصرف دو یا چند بار پیتزا در هفته خطر سکته قلبی حتی تا 56 درصد کاهش می یابد خطر سکته قلبی با مصرف گهگاهی پیتزا 22 درصد و با مصرف منظم پیتزا 38 درصد کاهش می یابد. پروفسور جرج گومتس اراستا از دانشگاه مالاگا در اسپانیا گفته است تاثیر مصرف پیتزا در کاهش خطر سکته قلبی در درجه اول به خاطر وجود ماده لیوکپنن در رب گوجه فرنگی است که در پیتزا مصرف می شود تاثیر مثبت لیکوپنن در پیشگیری از سکته قلبی در سال 1997 میلادی در جندین تحقیق علمی ثابت شده است. |
|
|
 |
ارسال برای دوستان |
|
|
|
|
 |
بخش
دانستنیها |
|
|
|
|
|