قرص های ضد بارداری موجب اختلالات خونرسانی مغز می شود

کدخبر: 3651
تاریخ: 1395/03/27
ساعت: 08:15
بازدید: 647
قرص های ضد بارداری موجب اختلالات خونرسانی مغز می شود

استفاده از قرص های ضدبارداری در ماه مبارک رمضان موجب اختلالات خونرسانی به مغز شده و تورم بافت مغزی می شود.

به گزارش جدیدترین به نقل از برنابر اساس نظر متخصصان غدد، بیماری ترومبوزسینوس مغزی (لخته خون در مغز) در ماه رمضان، به علت استفاده از قرص های جلوگیری از بارداری به منظور تغییر عادت ماهیانه و افزایش روزهای روزه داری، تقریباً 4-3 برابر بیشتر از ماه های دیگر است.

بنابر این گزارش این ترومبوز باعث افزایش فشار داخل مغز شده و اختلالات خونرسانی به مغز را ایجاد و باعث تورم بافت مغزمی شود.

این متخصصان معتقدند علت این است که فرآورده های هورمونی موجود در قرص های ضدبارداری، انعقاد پذیری خون را افزایش می دهند و در کنار آن موضوع گرمای هوا و این که فرد نمی تواند در فصل تابستان به مدت حدود 16 ساعت مایعات بنوشد، موجب غلیظ شدن خون و ایجاد لخته در رگ هایی که مسئول تغذیه خون وریدی از مغز هستند می شود.

از سوی دیگر موضوع، غلظت خون در خانم ها بیشتر از آقایان دیده می شود، پس خود جنسیت فاکتور مستعد کننده آن است، از عوامل دیگر ایجاد این بیماری چاقی است که این مورد هم در زنان بیشتر از مردان مشاهده می شود.

این گزارش می افزاید؛ در حالت عادی، این عارضه علت 5 تا 10 درصد سکته های مغزی را تشکیل می دهد که البته در ابتلا به برخی عفونت ها، بعد از زایمان و به ویژه در ماه مبارک رمضان میزان آن افزایش می یابد. با توجه به اینکه این عارضه باعث می شود که خون از مغز تخلیه نشود منجر به افزایش حجم خون داخل مغز شده و سپس افزایش فشار داخل جمجمه را در پی دارد.

سردرد از علائم اصلی این موضوع بوده و تشنج و علائم یک طرفه عصبی از دیگر علائم این موضوع است، لذا توصیه می شود مصرف این ترکیبات به خصوص در ماه مبارک رمضان حتماً با مشاوره پزشک انجام شود تا در صورت استفاده عوارض آن به حداقل برسد.